mercredi, mai 23, 2007

JUNE 2007

In Paris, on june 21, 2007 at the Cinéma MK2 Quai de Seine as part as Rock 'n 'docs

You will have the chance to see

D.O.A.
A rite of passage


Lech Kowalski's cult movie
about
the one and only Sex Pistols tour in the USA in 1978,
as part as whole night of films and music.



with French subtitles.



Filmed in '78 as it happened, when it happened, like it happened, DOA is the legendary and definitive document of the punk generation seen through the demise of The Sex Pistols whilst on their ill-fated US tour which saw both the break-up of the band and the death of Sid Vicious.

Loaded with explosive performances from the prime movers of movement including The Sex Pistols (doing Anarchy In The U.K, God Save The Queen, No Fun, Pretty Vacant, Holidays In The Sun and heaps more), X Ray Specs (with their incendiary classic Oh Bondage Up Yours), The Rich Kids, Generation X, Sham 69, The Dead Boys and tons more, the film really captures something in that classic establishment versus angry youth way.
DOA is more than just a mirror to the scene, it is as much part of the movement as the music itself...chaotic, claustrophobic, nasty and aimed squarely between your eyes.


"As a document of British Punk at its most naked and powerful, D.O.A. is without equal."
John A. Platt
Lincoln Center NYC CineRock film festival
Loud films rare music

On y découvre, outre les live hystériques des Pistols menés par un Johnny Rotten au regard halluciné, les frémissements d'un mouvement mort-né, pris entre la fin des idéologies hippies et le cynisme consumériste des années 80.
(..) Accompagnant le groupe de ville en ville, l'image tremblée et sale, soulignée par une bande-son impressionnante (The Clash, Sham 69, Dead Boys...), nous fait pénétrer dans l'intimité du groupe et de ses fans imbibés d'alcool. Il y a surtout cette scène dans une chambre d'hôtel, où Sid Vicious et Nancy Spungen, complètement défoncés, gisent sur le lit dans un état de délabrement qui semble annon-cer la fin tragique du couple quelques années plus tard.
Nathalie Dray / Les inrockuptibles, 2004


Un baptême, un 45 tours posé sur une platine, un cri d'enfant libératoire et une touche power qui enclenche «Night clubbing» d'Iggy Pop, et déjà une mort est annoncée à l'arrivée. Dans DOA, film désormais de référence en la matière et fondé essen-tiellement sur l'unique tournée des Sex Pistols aux États-Unis en 1978, Lech Kowalski pose un regard à la fois fasciné et désabusé sur le mouvement punk. Détracteurs, fans et suiveurs, tous sont conviés pour cet enterrement prématuré(…). L’excitation, la possibilité d'une alternative sont ici exaltées par des images d'adolescents revenus à la vie et par une esthétique brutale, sans concession, allergique à tout canon de beauté et d'une séduisante impureté. Le signe d'une résurrection ?
Barbara Levandangeur / Atelier Lech Kowalski -Visions du réel, 2004




La única gira realizada por los Sex Pistols por Estados Unidos en 1978 funciona como la alegoría del auge y decadencia del movimiento punk. Kowalski filmó ? sin autorización ? el violento y caótico viaje; el documental incluye entrevistas, material de archivo de los pioneros del movimiento punk y la banda sonora es excepcional. Los legendarios Syd Vicious y Nancy Spungen aparecen drogados y borrachos, poco antes de la desintegración del grupo y de su dramático final.
Festival FICCO Mexico, 2006


Un film insolente e accattivante sulla musica punk sul e fuori dal palco. Girato nel 1978, come, quando, mentre è successo, DOA è senza dubbio documento leggendario e definitivo della generazione punk, vista attraverso la caduta dei Sex Pistols durante il loro sfortunato tour negli Stati Uniti che segnò la rottura della band e la morte di Sid Vicius
Alba Film Festival, 2005


Obwohl es sich hauptsächlich um eine Dokumentation der Sex Pistols American Tour 1978 handelt (die einzige die sie mit Sid Vicious gemacht haben), deckt Lech Kowalskis Film D.O.A. aus den frühen 80ern auch die frühe Punk-Szene als Ganzes ab. Es gibt viel Footage erster (und hauptsächlich britischer) Punk Bands, die sehr weit von der American Tour der Pistols gedreht wurden, sowie Interviews mit anderen Figuren, die mit der frühren Punk-Szene in Verbindung gebracht werden. Die Sex Pistols kann man auf der Bühne sehen, wie sie vieles ihres klassischen, frühen Repertoires in Clubs und Konzerthallen im ganzen Süden sowie bei ihrer letzten Show in San Francisco zu ihrem Besten geben. Weitere einflussreiche Bands in diesem Film sind The Clash, The Dead Boys, The Rich Kids (mit Ex-Sex Pistol Glen Matlock), X-Ray Spex, Generation X und Sham 69. Außerdem gibt es umfassendes Interview-Footage mit Sid Vicious und seiner Freundin Nancy Spungen kurz vor ihrem gewaltsamen Tod, sowie Szenen aus dem kurzen Bestehen der gescheiterten britischen Pub Punk Band “Terry and the Idiots”. Hinzu kommen Interviews mit Menschen aus dem Publikum der Sex Pistol Shows, die aufzeigen, wie sich die Reaktion auf die Band von Enthusiasmus zu gehässiger Missbilligung entwickelt.
Frankfurt International Film Festival 2006


more informations:
http://www.doc-grandecran.fr/rendez_vous_prog.php3?id_article=374
http://www.mk2.com/datamk2/sitescinemas/quaideloire/quaisl.swf

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